
Dracula’s America – Monster
Nun konnte ich auch einmal die Engel:in einsetzen, was mich dann wirklich auch erfreute.
Verbarg sich ein Schatz unter dem Marker oder doch etwas anderes. Vielleicht etwas Mystisches oder auch etwas Gruseliges. Wir würden es sehen
Die Figuren waren wieder in den gegenüberlegenden Ecken des Spielfeldes platziert.
Yes.
Dann konnte ich jetzt auch über das Spielfeld fliegen.
Gero und auch sein Vampir.
Beide kicherten ein leichtes „Hi, Hi, Hi“ vor sich her.
Falsche Zahl gewürfelt und schon war die Überraschung da.
Mals sehen, was jetzt auf Gero zukommen würde.
Ich pirschte mich derweil durch die Seitenstraße. Da war es noch ruhig.
Meine Revolverhelden taten das, für was sie da sind.
Sie ballerten das arme Tier einfach mal weg.
Gefahr beseitigt.
„Hi, Hi, Hi“ ertönte es wieder aus zwei Kehlen am Spieltisch.
Geros Kosake kam dann auch mal näher. Noch war er inaktiv.
Ihm folgten die anderen Pistoleros.
Ein kleines, gruseliges, untotes Mädchen mit dem Namen „Wednesday“.
Sachen gibt’s.
Gefahr beseitigt.
Einer meiner Pinkerton Chiefs entdeckte dann den nächsten Marker.
Nein.
Wieder kein Schatz.
Es blitzte und donnerte und schon war Zombie Clint in der Straße.
Mittlerweile war es wirklich so, dass gefühlt mehr Monster die Platte bevölkerten als Menschen.
Dann tauchte auch noch eine weitere Fledermaus aus dem Brunnen auf!
Ich zog jetzt meine Bande nach vorne.
Irgendwie musste da doch mal eine Entscheidung her.
Nicht nur dieser Verlust, sondern die Anzahl der Gesamtverluste auf meiner Seite, führte dann dazu, dass ich verlor.
Was war die Lehre aus diesem Spiel.
Wenn Du schlecht würfelst, dann deckst Du halt keine Schätze auf, sondern Monster beleben das Spiel.
Ich denke, dass unser Spielleiter Sven noch in keinem seiner Spiele so viele Sidekick Figuren auf die Platte stellen musste, wie hier.
Aber eines muss man dann schon festhalten: Die Monster brachten tatsächlich viel Spaß und Abwechslung auf die Spielplatte.
Als Fazit blieb uns somit ein durchaus gelungenes und unterhaltsames Spiel, dass mich final dann auch inspiriert hat, meine eigene Bande aufzustellen.
Die sehen Sie dann in einem anderen Bericht.
In my third Dracula’s America game, I played the Twilight Order faction.
Yes
Now I was able to use the beautiful angel, which I really enjoyed.
Gero, my playing partner, had his gunslingers scrambled around a vampire.
The task was to discover skull markers and to elicit their secret from them.
Was there a treasure hidden under the marker or something else. Maybe something mystical or something spooky. We would see
The miniatures were again placed in opposite corners of the playing field.
Right at the beginning of the game I managed to summon the angel.
Yes!!!
Now I could fly over the field.
At the same moment, however, I was shocked to find that a colony of bats appeared at the fountain. In our last game we had to realize that they posed a slight danger. Let’s see what would come.
But first Gero reached the first marker with his vampire.
They both rubbed their hands happily.
Gero and also his vampire.
Both giggled a light „Hi, Hi, Hi“ to themselves.
But after Gero dropped the dice, we had the feeling that there was a brief hiss in the room, fog could be seen, and the Pale Rider rode out of this fog.
Ahhhhhhhhhhhhh.
Wrong number rolled and the surprise was there.
Meanwhile, I stalked my way down the side street. It was still quiet then.
Also in the middle alley, thus in my own hood, I moved forward, but this time covered from the air by the angel.
Just calm, I quickly got nervous again after the bat from the fountain approached me.
My gunslingers did what they are for.
They just shot the poor animal away.
Danger eliminated.
The Pale Rider, meanwhile, chased Gero’s vampire back into a house.
The undead horseman raised his sword to strike, but it caught on the porch roof.
„Hi, Hi, Hi“ came the sound again at the gaming table.
Then Geros Cossack also came closer. He was still inactive.
He was followed by the other outlaws.
Meanwhile, I flew with my angel to the skull marker, rolled the dice, and Manitou, no, not the god, but a cursed Indian mummy of the same name, appeared on the field.
Of course, the mummy immediately ran in my direction.
On the other hand, Gero’s vampire had actually managed to leave his hiding place. He ran straight to the next marker.
Again flash and fog … and what appeared?
A creepy little undead girl named „Wednesday“.
On my side, Manitou was right on my back.
The angel flew up and just dropped onto the monster.
Cool move.
Danger eliminated.
One of my Pinkerton Chiefs then spotted the next marker.
I rolled the dice…. ANNNNNDDDD??????
No.
Again no treasure.
Instead of this, there was lightning, and thunder and Zombie Clint was in the street.
What to say?
In the meantime, it was really the case that more monsters populated the game table than human beings.
Then another bat appeared!
The bat, along with Wednesday, brought down one of my gunslingers.
No matter how.
I now pulled my boys forward.
Somehow a decision had to be made.
Wednesday and Zombie Clint pushed forward and cleaned up the street.
I tried to knock out the Cossack with a spirited attack from my angel.
The battle was so bitter that the angel even lost one of her wings.
Not just that loss, but the number of losses on my side then caused me to lose.
What was the lesson from this game.
If you roll badly, then you don’t uncover any treasures, but monsters enliven the game.
I don’t think that our umpire Sven has ever had to put as many sidekick figures on the board as here in any of his games.
But one thing has to be said: the monsters really brought a lot of fun and variety to the gameplay.
In conclusion, we were left with a thoroughly successful and entertaining game that ultimately inspired me to set up my own gang.
You will then see them in another report.
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Autor: / Geschichte als Hobby: Sehen – Lesen – Spielen
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